Tuesday, October 7, 2008

Raya datang lagi.......!!!

my beloved mum.. my beloved sister ayu tak?? hehehe..kembar tak seiras..
salam..
hari dah masuk 7 syawal..
so kira dah masuk hari raya y ke-7..
huhuhhu apepun dah msuk alam stdy la pulak exam dah nak dekat ma..
rayer tahun ni meriah jgk la sbb semua adk bradik boleh balik dan berkumpul bersama2

Malam Rayer...
pda malam tu aku tolong family aku kemas2 rumah sikit2..
malam 2 mak aku masak laksa ngan nasi minyak..fuh sodap..
sbnrnye aku kesian gak tengok mak aku dari pagi die buat keje..
dah tak ade anak perempun die y laen dah y leh tolong..
akak aku pun dah sarat bwk baby dalam perut so kecian jgk nak suruh die buat keje kan..abg2 aku tu lau masuk dapur alamaknya meletup la jawabnyer dapur 2 karang..
so aku ngan mak jela smpai pagi siapkan untuk persiapan rayer tu..
tapi takpe bukan selalu seronok..


Hari Raye Pertama...
huhuhu pagi tu aku bangun awal la jgk dari hari2 biasa..
aku bangun mandi then ape lagi pakai baju baru la huhuhu..
tapi yang kelakarnya bila keluar bilik aik senyap jer mane orangnya...
rupa2nya semua dah p solat rayer da...
kantoi lak tak p sembahyang rayer..huhuhuhu...
then bila semua dah balik sembahyang 2 kteorng berkumpul dan bersalam2-salaman..
then amik gambar untuk kenangan di hari rayer..
ehhh2..jgn lupe duit rayer 2..kui3..
pastu kteorang p jaln rayer umah jiran2..
penat pun ade sbb bukan duk jalan2 tapi penat sbb kenyang hhehehe...
then after zohor kteorang gerak balik kampung jumpe nenek..
jumpe saudara2..seronok..
maan yabg sebelum ni tak pernah tgk dah leh tgk..
yang mana sebelim ni tgk kecik je maak aii..bile tgk tahun ni fuh dah boleh jadi suami/isteri orang dah hhuhuhu..
tapi hari tu aku nafsu makan aku mmg tak leh tahan..aku main tibai je semua makanan y ade tau sampai dah naek tembam dah ni ha..


Hari Rayer ke-2
rayer kedua juz p umah kawan jer..
p umah kawan2 mak..
so hari 2 aku jadi driver mak la..
tapi tak syokla..dah beso2 takder orng nak kaci duit rayer lagi dah..tapikan ble orng dah kaci segan pulak nak amik yela kan dah beso huhuhu..




Hari Rayer seterusyer..
wawawwawa...dah balik uitm..
tak puas lagi rayer...

2 comments:

~izHa ChiCkY NunU~ said...

wei..........
ko pown kne jd drebar mcm ak gak ek.....??????????/
kakaka
nasib kite mmg same kn..........

nomiey 08 said...

tu la pasal..
ala tapi takpe minyak ditanggung beres...huhuhu..